ΒΡΑΔΙΝΟ: ΜΕ ΠΑΧΑΙΝΕΙ;


Όλοι μας θα έχουμε ακούσει, ή ίσως και να έχουμε πει : «Αδυνάτισα γιατί έκοψα το βραδινό», ή «Παχαίνω γιατί τρώω το βράδυ», ή « Αν φάω το βράδυ θα πάρω κιλά, γιατί δεν θα το κάψω». 
Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα; Όντως παχαίνει το βραδινό;  Όντως αδυνατίζουμε άμα σταματήσουμε να τρώμε βράδυ; Τι συμβαίνει με τις θερμίδες που περιέχει το βραδινό μας; Αποθηκεύονται κατευθείαν αντί να “καούν”;
Προκειμένου να απαντήσουμε σε όλα αυτά τα ερωτήματα, πρώτα θα πρέπει να αναλύσουμε το πώς διαχειρίζεται ο οργανισμός την ενέργεια που προσλαμβάνουμε και την ενέργεια που δαπανούμε.

ΘΗΛΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ



ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΗΤΡΙΚΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ
Το μητρικό γάλα είναι εξειδικευμένο για το ανθρώπινο είδος και κάθε υποκατάστατο βρεφικής σίτισης διαφέρει σημαντικά και είναι υποδεέστερο από αυτό. Το ώριμο μητρικό γάλα αποτελείται κατά μέσο όρο από 3-5% λίπος, 0,8-0,9% πρωτεΐνη, 6,9-7,2% υδατάνθρακες, υπολογισμένοι ως λακτόζη και 0,2% μεταλλικά στοιχεία. Το ενεργειακό του περιεχόμενο είναι 60-75 kcal ανά 100ml γάλακτος. Η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι υψηλότερη στο πρωτόγαλα (το γάλα των πρώτων ωρών και ημερών), ενώ οι υδατάνθρακες είναι χαμηλότεροι σε σύγκριση με το ώριμο γάλα. Η σύσταση του γάλακτος, όμως, σε λίπος δεν διαφέρει μέχρι την περίοδο απογαλακτισμού. Το μητρικό γάλα παρέχει επαρκείς ποσότητες από όλα τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και περιέχει υψηλές ποσότητες από ω3 και ω6 λιπαρά οξέα, η σύσταση των οποίων ποικίλλει ανάλογα με τη διατροφή της μητέρας.

ΔΙΑΙΤΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΘΕΡΜΙΔΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ Ή ΔΙΑΙΤΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ



Αύξηση και απώλεια βάρους

Το σωματικό μας βάρος καθορίζεται από την ισορροπία της ενέργειας που προσλαμβάνουμε από την τροφή και της ενέργειας που δαπανά ο οργανισμός μας για να πραγματοποιήσει όλες εκείνες τις λειτουργίες που είναι απαραίτητες για να επιβιώσει και να κινηθεί. Όταν η ενέργεια που λαμβάνουμε από την τροφή υπερέχει της ενεργειακής δαπάνης του οργανισμού, λέμε ότι επιτυγχάνεται θετικό ισοζύγιο ενέργειας. Αντίστοιχα, όταν η ενέργεια που δαπανάται είναι υψηλότερη από εκείνη που προσλαμβάνεται, τότε λέμε ότι έχουμε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας. Το θετικό ισοζύγιο ενέργειας, μακροπρόθεσμα, οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους.

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ


Εκατομμύρια είναι οι μικροοργανισμοί που συμβιώνουν μαζί με εμάς στον οργανισμό μας. Ένας τεράστιος αριθμός αυτών εντοπίζεται στο λεπτό και το παχύ έντερο, αποτελώντας την εντερική μικροχλωρίδα. Η εντερική μικροχλωρίδα διαμορφώνεται κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του ανθρώπου και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως τη διατροφή, τις συνθήκες υγιεινής, τη λήψη αντιβιοτικών φαρμάκων, καθώς επίσης και τη γεωγραφική περιοχή και τον τρόπο τοκετού, δηλαδή φυσιολογικός ή καισαρική τομή.